top of page
  • Forfatterens bildeSindre Flåm

Månedens ansatt hos Innovation Support avslører hemmeligheten for å booke kvalitetsmøter

Kevin Tverbakk Isaksen landet fulltidsstilling hos Innovation Support av Discover People. Han har nå jobbet hos selskapet i 7 måneder og har allerede kapret utmerkelsen månedens ansatt hele to ganger. Les hvordan Kevin opplevde rekrutteringsprosessen og hans anbefaling til deg som snart er nyutdannet og skal ut i dagens jobbmarked. Kevin har fullført en bachelorgrad innen HR, organisasjonspsykologi og ledelse på Høyskolen Kristiania.






Hvordan trives du hos Innovation Support? Jeg trives veldig godt. Helt fra første stund på kontoret når jeg hadde prøve-dag, ble jeg tatt utrolig godt imot. Flertall av de ansatte kom rett bort til meg og tok meg i hånden. Jeg følte meg velkommen fra første stund. Arbeidsmiljøet er helt supert. Kollegaene mine er ambisiøse, ønsker utvikling og resultater. I tillegg til dette, klarer vi å ha en god stemning på jobb til en hver tid med mye latter og morsomheter. Alle heier hverandre opp, støtter og hjelper til dersom noen trenger det.


Hvordan opplevde du ansettelsesprosessen med oss i Discover People?

Ryddig og profesjonell. Ble kontaktet av en rekrutterer på en interessant og litt annerledes måte. Opplevde kontakt-fasen som at de ønsket å hjelpe meg, og ikke kun selskapene de representerer. Menneskene i Discover People oppleves veldig hyggelige og behagelige å samhandle med. De er effektive og punktlige, noe jeg satt veldig pris på når jeg var i en rekrutteringsprosess. En ting jeg vil legge til som har gjort et svært positivt inntrykk på meg, er at de følger opp kandidatene sine i etterkant av ansettelsen.


Hva tror du er grunnen til at du fikk jobben? Mange faktorer spiller inn her, men en kombinasjon av utdannelse, jobberfaring og personlighet. For å jobbe som møtebooker må man være litt utadvendt, snakkesalig og hardtarbeidende. Jeg har også jobbet store deler av livet mitt med menneskelig interaksjon, som har gjort meg flink til å kommunisere med de fleste type mennesker. Dette er en kunnskap man ofte ser går igjen i gode møtebookere.


Hvilke type bransjer jobber du inn i mot hos Innovation Support?

Innovation Support har et veldig bredt spekter av bransjer inhouse. Noe som egentlig er veldig fint. Da får man litt variasjon, og lærer litt om flere ulike bransjer som kan være greit for neste steg i karrieren. De prøver å tilrettelegge prosjektene du jobber med etter hvordan type utdanning og interesser du har. For eksempel med meg. Jeg har utdannelse innen HR, organisasjonspsykologi og ledelse, og en av kundene jeg er konsulent for, jobber med ledelse- og organisasjonsutvikling (noe som er en god match).

Det går mye i Tech-selskaper, økonomi og markedsføring, men også masse annet.


Har du noen tips til å bli en dyktig møtebooker? Først og fremst, så er alle forskjellige og har sine egne teknikker som fungerer best for de. Men jeg kan trekke frem noen generelle trekk som har fungert veldig godt for meg og andre jeg har hjulpet.


-Mitt første tips er å bli varm i trøyen. Når man er fersk i bransjen er det viktig med mengdetrening som i alt annet. Desto flere samtaler man tar, desto mer selvtillit får man og man blir tryggere i samtalen.


-Kanskje mitt beste tips er å ikke ta et nei for et nei. Ikke misforstå, man skal ikke være ufin eller masete. Men prøv heller å møt motstand med en løsning eller et alternativ.


-Ikke virke for trengende, da roper det salg av deg. Få prospektet til å føle seg heldig for at vi har tatt kontakt med de, og få dem til å forstå verdien i produktet/tjenesten man representerer. Vær en "problemløser" i stede for en "produkt-pusher".



Hva opplever du som det mest givende med stillingen du besitter i dag?

Det er to ting som kommer frem tydeligst. Det gode arbeidsmiljøet og den raske utviklingen av karriere-nyttig kunnskap.Jeg har aldri vært på en arbeidsplass der vi har et såpass godt samhold, og samtidig klarer å være så profesjonelle i jobben vi gjør. Når man er i opplæringsfasen er det en veldig bratt læringskurve og masse informasjon å ta til seg.



I Innovation Support opererer vi i team, med en teamleder som veileder. Kulturen i bedriften er veldig støttende, og vil etter min oppfatning alltid hjelpe hverandre til å yte bedre pluss å trives på jobb. Ulike bedrifter operer med ulike systemer, og vi får den nødvendige kompetansen til å ta i bruk disse som kan være nyttig i senere tid.


Man snakker daglig med eksperter på ulike fagfelt, og tar opp mye informasjon herfra og er i kontinuerlig utvikling.


Hva er ambisjonen din nå som du har blitt litt varm i trøya i B2b markedet?

Her også er det et veldig bredt spekter av muligheter. Men jeg ser for meg å enten gå inn i en account manager rolle der jeg er ansvarlig for hele salgsprosessen (eller eventuelt etter en B2B konsulent har booket møte for meg, for å så fullføre salgsprosessen). Dette er et av de "naturlig stegene" for de som starter i B2B markedet.


En annen rolle som viker veldig interessant for meg, er en form for teamleder. Dette er nok fordi jeg tidligere har hatt lederroller og trives godt med dette. Pluss det at jeg har hatt en så god opplevelse med mine teamledere på Innovation Support.


Hvis du skal fortelle om Innovation Support til potensielle nye kandidater, hva vil du trekke frem som det beste? At dette er en arbeidsplass der man bygger opp et solid nettverk. Man har tett kontakt med bedriftene man representerer, og sine kollegaer som også skal videre i arbeidslivet. Man får en mye bredere kompetanse innenfor business verdenen, og hvordan arbeidslivet fungerer i praksis. Man kan bare tenke seg til det til en viss grad hvordan det er under studiene. Innovation Support er en trygg plass å starte karrieren sin, og en attraktiv arbeidsplass å ha erfaring fra.


Hvilke råd vil du gi til nyutdannede som skal søke sin første stilling etter fullført bachelorgrad?

Ikke tenk for mye på det å lande den perfekte jobben til å begynne med. Vær åpen for andre forslag. Det kan føre deg til noe man ikke tror man kan trives med, men som egentlig er helt supert. Jeg så for meg noe helt annet enn B2B markedet når jeg nærmet meg slutten på studiene. Men det viste seg at jeg trivdes utrolig godt, og at dette var noe jeg var god til. Og til slutt, husk at man skal jobbe i flere 10-år fremover, ikke bare 5 år. Man har godt av å utforske/oppleve flere ting. Det værste som kan skje er at man ikke trives, men da finnes det andre muligheter pluss at man har økt kompetanse/erfaring som kan være nyttig for videre steg i karrieren. Plutselig viser det seg at man trives i andre bransjer enn hva man så for seg.


Med det vil vi gratulere Kevin med prisen som månedens ansatt hele to ganger etter kun 7 måneder i nåværende stilling hos Innovation Support!


Vi ønsker deg lykke til videre!






Innovation Support AS har siden oppstarten i 2012 gjort stor suksess gjennom spesialkompetanse innenfor B2B møtebooking. De jobber aktivt med kartlegging, leadsgenerering og møtebooking på vegne av en rekke ulike bedrifter som: PWC, Microsoft, Visma og Randstad. Det er 40 engasjerte, dyktige og karrierebevisste mennesker som jobber på kontoret i Nydalen. Med 7 år på rad som gasellebedrift står de klare til å vokse sammen med deg som deres nye ansatt. https://www.innovationsupport.no


Sitter du med karriereambisjoner som kunne passet inn hos Innovation Support?


Ta kontakt med Rekrutteringsleder i Discover People

mob: 40635148


Sjekk ut vår karriereside: https://karrieresider.discoverpeople.no




0 kommentarer

Comentários


bottom of page